Rehberlik
Rehberlik dersi içerlik olarak daha kuramsal ve bilgiye
dayalý bir ders olmasý nedeniyle sýk tekrarlar yapýlmasý, adaylarýn kendilerinin oluþturduklarý tablolarý ve
özetleri kullanarak çalýþmalarýný sürdürmeleri baþarý olmalarýna yardýmcý
olacaktýr. Özellikle rehberliðin tanýmý, iþlevi, ilkeleri ve türleri
konularýnýn bilinmesi önemlidir.
Geliþim Psikolojisi
Geliþim Psikolojisi dersi içerik olarak günlük yaþamla iç
içe bir derstir. Günlük yaþamdan kopuk olmayan bu dersin öðrenilmesi zevkli
hale getirilmelidir. Çalýþýrken çevrenizdeki kiþileri hatýrlamak ve onlarý
düþünmek bilgilerinin öðrenilmesini kolaylaþtýracaktýr. Bu derste derse iliþkin
özel dönem ve kavramlarýn iyi öðrenilmesi baþarýyý artýracaktýr.
Öðrenme Psikolojisi
Öðrenme psikolojisi dersi geliþim psikolojisi dersine göre
biraz daha kuramsal bir derstir. Bu nedenle öðrenilen bilgilerin günlük hayatla
iliþkilendirilerek kendi örneklerinizi oluþturduðunuzda öðrenmeniz
kolaylaþacaktýr. KPSS’ de son yýllarda sosyal öðrenme kuramý, Gestalt kuramý ve yapýsalcý kuram daha fazla sorulmaya
baþlanmýþtýr. Bu nedenle öðretmen adaylarýnýn bu öðrenme yaklaþýmlarýna daha
fazla önem vermeleri gerekmektedir.
Program Geliþtirme
Günlük yaþamda kopuk gibi görünen bu ders aslýnda disiplinli
çalýþan ve planlý yaþayan herkesin kolay anlayabileceði bir derstir. Çok fazla
soyut konu ve kavramýn yer almasý nedeniyle sýk aralýklý tekrarlarýn ayrý bir
önem taþýmasý söz konusudur. Bu nedenle tablolardan ve kavram haritalarýndan
yararlanmasý gereken bir derstir.
Öðretim Yöntem ve Teknikleri
Öðretim yöntem ve teknikleri dersi program geliþtirme
sürecinin eðitim durumlarý (öðrenme-öðretme süreci) boyutunu oluþturan
deðiþikleri ayrýntýlarýndan oluþur. Bu boyutu oluþturan; Strateji, yöntem,
teknik, yaklaþým, model, araç gereç, öðretmen sýnýf ve yönetimi bu dersin
içeriðindedir. Bu dersle ilgili en önemli zorluk öðretim stratejisi, yöntemi,
tekniði ve yaklaþýmlarýnýn birbirlerine benzemesidir. Bunlarýn ayýrt edici
noktalarý ve genel özellikleri oluþturulan tablolarda çalýþýlmalýdýr.
Ölçme ve Deðerlendirme
Ölçme Deðerlendirme, hayatýmýzýn her anýnda karþýmýza çýkan
eðitim dersleri içinde önemli bir alandýr. Bunun içeriðinde bazý istatistiksel
iþlemlerin bulunmasý öðrencilerin bu derse karþý olumsuz bir tutum
sergilemesine yol açmaktadýr.
Diðer Eðitim derslerine oranla yorumu fazla gerektirmeyen
dersimiz, konu hakimiyeti tam olarak saðlandýðýnda
rahatlýkla anlaþýlýr. Bu nedenle bu alana karþý ön yargýsýz olunmalý, sýk
tekrarlarla ve bol soru çözümleriyle konular pekiþtirilmelidir.
- Öðretmen
adaylarýmýzýn modüler setteki konularý öðrendikten sonra, dallanmýþ aðaç,
yapýlandýrýlmýþ grid, kavramsal karikatürler
etkinliklerinde eksiklerini gidermeleri, ardýndan konu testlerini çözüp
yine ilgili konulara iliþkin hem kuramlara (dershanelere) verilen hem de
kitapevlerinde bulunan yaprak testleri (bu iki yaprak test birbirinden
farklý sorular içerir) konu konu düzenlenmiþ
olan “Muhteþem Soru Bankasý” içerisindeki sorularý çözmeleri önerilir.
Kolaydan zora ilkesine uygun olarak “Muhteþem Soru Bankasý” içerisindeki
sorulardan sonra “Eðitim Bilimleri Kalite Serisi” içerisindeki sorular
çözülebilir.
- Konu konu sorular çözüldükten sonra ders ders tasnif edilmiþ sorularýn çözümü ancak derslerle
ilgili konularýn öðrenilmesinden sonra gerçekleþtirilmelidir. En azýndan
bitirilen ders ile ilgili derlenmiþ sorular “Eðitim Bilimleri Soru Bankasý
(Ders ders) ” kitabýndaki sorular çözülmelidir. Tüm derslerle ilgili konular
tamamlandýktan sonra deneme çözümlemeleri ve sonuçlarý ciddiye
alýnmalýdýr. Daha önceki denemeler ve “Çözümlü Eðitim Bilimleri Çýkmýþ
Soru Bankasý” kitabýndaki sorular seviye belirleme amacýyla ve KPSS’ yi
tanýmak amacýyla çözülmelidir. Konularýn öðrenimi tamamlandýktan sonra
kendini denemek isteyen öðretmen adaylarý, “Eðitim Bilimleri 15’li Çözümlü
Deneme Sýnavý” paketini kitap evlerinden istemeli ve yayýnevimizle çalýþan
kurumlardaki “Eðitim Bilimleri – 10 Adet Paket Deneme Sýnavý” ve “Eðitim
Bilimleri – 10 Adet Çözümlü Türkiye Geneli Deneme Sýnavý” ve “ Eðitim
Bilimleri – 10 Adet Çözümlü Türkiye Geneli Deneme Sýnavý” içerisinde
sorularý gerçek sýnavdaymýþ gibi çözülebilirler.
- Sýk
aralýklý tekrarlar için elinizdeki modüler sete dönebilir, “Eðitim
Bilimleri Cep Kitaplarý Seti” ve “Eðitim Bilimleri Cep Kitaplarý Seti” ve
“Eðitim Bilimleri Zihin Haritasý” ürünlerinden yararlanýlabilir.
EÐÝTÝM BÝLÝMLERÝ
Eðitim Bilimleri ortalama soru
daðýlýmlarý
Program Geliþtirme
|
12
|
Öðretim Yöntem ve Teknikleri
|
30
|
Geliþim Psikolojisi
|
12
|
Öðrenme Psikolojisi
|
30
|
Rehberlik
|
18
|
Ölçme Deðerlendirme
|
18
|
Toplam
|
120
|
KPSS’ ye KÝMLER BAÞVURABÝLÝR?
Her yýl haziran ayýnýn son
haftasý ya da temmuz ayýnýn ilk haftasý yapýlan KPSS’ ye- Birinci öncelikli
eðitim fakültesi mezunlarý ve pedagojik formasyon belgesine sahip fen-edebiyat fakültesi mezunlarý ve son sýnýf öðrencileri
katýlabilir.
—
Ýkinci
öncelikli olmak üzere KPSS/P10 dan 75 ve üzeri puan almak bununla birlikte
kendi alaný için açýklanan taban puan þartýný saðlamak koþulu ile pedagojik formasyon belgesine sahip olmayan fen edebiyat fakültesi
mezunlarý ve son sýnýf öðrencileri.
Atamalarda esas olan ve mezun
olunan yüksek öðretim programlarýný öðrenmek için talim terbiyenin 119 sayýlý
TTK kararý çizelgesine aþaðýdaki internet adresinden bakabilirsiniz.
htpp://www.ttkb.meb.gov.tr/menu/119_sayili_ttk_karari_cizelge.pdf
Not 1: Kaynak program
mezunu potansiyel adaylardan ihtiyaç karþýlanamadýðý taktirde bilgisayar ve Ýngilizce alanlarýna baþvuranlar bu alana kaynaklýk eden program
mezunlarýnýn atamasýndan sonra deðerlendirilecektir.
Not2:Ýþ eðitimi (iþ ve
teknik-ev ekonomisi- ticaret)alanlarýnýn mezunu olup teknoloji teknolojileri ve
tasarým alanýna baþvuranlar, kaynak program mezunlarý ile ayný öncelikle
deðerlendirilir.
KPSS sonuçlarýnýn geçerlilik
süresi sýnav tarihi itibarý ile iki yýldýr. Birden fazla sýnava katýlan sýnava
katýlan adaylarýn yüksek olan KPSS/P10 puaný baþvuru formunu yansýtýlýr. Bu
durumdaki adaylarýn baþvuru formlarýndaki puanlarýný kontrol etmeleri
gerekmektedir.
ADIM ADIM TERCÝHLER
Temmuz sonu ya da aðustos baþý
gibi açýklanan puanlarla birlikte adaylarýn tercih iþlemleri alýnmaya baþlanýr.
MEB tarafýndan internet üzerinden sunulan kýlavuzda branþlar için gerekli olan taban puaný açýklanýr.
KPSS/P10 puaný açýklanan ve branþý için açýklanan taban puanýn altýnda kalan adaylarýn
tercih sayfasý açýlmaz. Bunun dýþýnda yeterli puaný almýþ olmasýna raðmen
önceki atama dönemlerinde sözleþmeli ya da kadrolu atanan ancak görev yerine
hiç gitmeyen ya da kadrolu atanan ancak süresi dolmadan görevini býrakan
adaylar bir yýl cezalý duruma düþerler ve bu nedenle tercih sayfalarý
açýlmadýðýndan kadrolu ya da sözleþmeli öðretmenlik tercihi yapamazlar.
Tc kimlik
numarasý ve alan bilgilerinin girilmesi ile birlikte fotoðrafýnýzýn olduðu
tercih sayfasý açýlýr.
Tercih edeceðiniz okullarý
görmeden önce mezun olunan alan kýsmýndan diplomanýzda yazdýðý þekli ile
fakülte ve bölüm adýný giriniz. Tercih edeceðiniz okullar bu bilgiye göre
açýlacaðýndan ilk yapýlmasý gereken bu etkinliktir.
Karþýnýzda çýkan iki butondan
illeri butonunu týklayýp il seçtiðinizde o bölgede yazabileceðiniz;
—
Okulun
adý,
—
Alýnacak
personelin sözleþmeli mi kadrolu mu olduðu,
—
Alýnacak
personel sayýsý gibi bilgileri yer almaktadýr.
Buradaki okullarý seçerek tercih
iþlemini yapabilirsiniz.
Okullarla ilgili bilgi almak
istediðinizde tercih listesinde görülen okul adýný internet üzerinden araþtýrabilir okullarýn web sitelerine ve/veya iletiþim bilgilerine
ulaþabilirsiniz.
|
21.Tercih: Diðer 20 tercihten farklý olarak bu tercihte okul
isimleri yerine
a) Tercihlerim dýþýnda bir yere
atanmak istiyorum.
b) Tercihlerim dýþýnda kadrolu
atanmak istiyorum.
c) Tercihlerim dýþýnda kadrolu
sözleþmeli atanmak istiyorum.
Ýfadeleri yer alýr. Bu tercihinize yerleþtirilmeniz (b ve c
maddelerinde) bilgisayar kurasý yapýlmaktadýr.
Tercih listenizin en sonunda yer alan ‘ tercihlerimi kaydet
‘ butonuna basmadýðýnýz ve sayfayý yukarý yukarýdan
butonuna basarak kapattýðýnýz sürece sorunsuz
bir þekilde sayfanýza giriþ çýkýþ yapabilirsiniz.
Tercihlerinizi oluþtururken zorunlu hizmet bölgeleri
haritasýna bakarak bu bölgeleri tercihleriniz arasýnda gösterebilirsiniz.
- Bölgelerde
haritada kýrmýzý renkle gösterilmiþ olan D ve E bölgeleri hizmet süreleri
beþ yýl bölgelerdir.
- Bölgelerden
haritalarda mavi renkle ile gösterilen alanlar hizmet süreleri dört yýl
olan bölgelerdir.
- Bölgelerde
haritada beyaz renk ile gösterilen alanlar hizmet kapsamýnda olan
bölgelerdir.
Bölgeler için hizmet puanlarý ise aþaðýda gösterildiði
gibidir;
Görev yaptýðýnýz
bölgenin niteliðine göre bu hizmet puanlarý sonraki tayinlerinizde dikkate
alýnacak hususlardan biridir.
Sayfanýzdan onayladýðýnýz tercihlerinizi il ya da ilçe milli
eðitim müdürlüklerinden onaylatmanýz gerekmektedir.
|